CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, June 5, 2009

Underwater World

Lepas checked in, makan, semayang dan berehat2 sekejap, badan pun dah segar bugar kami ke Underwater World pulak, walking disctance je dari hotel, tapi kami tetap naik kereta, hehe (panas la, bawak budak2 lak tu...ada seja alasannya..)

Hannah buat perangai kat tepi jalan, taknak jalan sendiri, nak berdukung je. naik angin betul aku, kalau zaman aku budak2 dulu mesti dah habis kena pulas telinga atau cubit perut ngan mak aku.


Tapi bila masuk dalam bangunan je, automatik dia jadi ceria, seronok tengok ikan2 tu. Bila dia dah seronok tu aku pun lagila gembiranya..

Aku suka reka bentuk dan susun atur exhibits dia, luas, cantik dan teratur. Kalau kat Aquaria KLCC sempit dan gelap sikit.

Ada jugak haiwan2 lain seperti burung2, ular, memerang, mamalia2 kecil kat sana, kira bukan ikan saja la.

Tertunduk2 Hannah tengok kura-kura, panggil2 pun bukannya si kura2 tu tau.

Pertunjukan anjing laut. Best, budak2 pun suka tapi gambar2 yg aku ambik tak berapa menjadi sebab kat situ gelap sikit.

Salah satu tarikan kat situ ialah penguin. Yang ini sebijik cam dalam cerita Happy Feet tu. "Perut dia besar abah," cakap Hannah, "dia minum air banyak ke?" sambungnya lagi.

Ni kat bawah kurungan penguin2 tu, boleh tengok mereka menyelam dan berenang kat atas tu.

Hannah & Penguin

Cantik, rasa cam nak buat akuarium kat rumah je. Masa bujang dulu ada satu housemate aku yang suka akuarium ni, rajin pulak cuci dan jaga ikan2 dia, kalau akula, tak sampai dua hari ikan2 tu dah mati semua. Tapi kalau ada kat rumah ni boleh jugak buat modal pujuk anak2 bila menangis kan?

Ikan pari ni panjang gila ekor dia. Ada la dalam 3-4 species kat sini, yang ni takdela besar sangat (tapi yg ni gambar terang sikit).

Besarnya ikan nih!

Tengah tengok ikan2 berenang2 kat atas tuh. Sayang betul kamera ni kalau dalam cahaya suram sikit mesti gambar tak cantik. Hmm, kalaula kamera yang lagi satu tu tak hilang kat Jerantut hari tu, huhu..

Obor2

Kuda laut. Pendek kata Underwater World ni memang menarik, pada aku lebih bagus daripada Aquaria kat KLCC tu, padahal tiket lebih kurang sama mahal je.

2 comments:

amiechomel said...

underwater world ni pun kitorang tak pegi gak... huhu... maklumlah aritu i pegi meeting, bukan holiday. (MEMANG KENA PEGI LAGI SEKALI)..

Adam Tajuddin said...

Kalau pergi lagi tempat ni wajib pergi, budak2 pun mesti suka ni. Memang best sangat2 kat sini, Aquaria tu pale in comparisonlah.