CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, June 16, 2009

Pecah kepala

3 minggu lepas aku balik rumah Hannah beritahu " Kepala adik pecah, habis berdarah". Rupa2nya bisul kat kepala Sarah dah meletup, barulah legal sikit dan bolehla tidur terlentang anak gadis aku tu.

Hari ni kepala aku pulak nak pecah!! Last week dapat tugasan baru yg aku kena cari jalan sendiri. The goal is to reduce the cost by RM50K or to generate revenue by the same amount and the dateline is tomorrow evening, by Thursday dah kena buat presentation! Alamak, aku dah mati akal nih!

Nak reduce cost mesti kena tahu kat mana expensesnya, bila aku tengok2 opex punya report, lebih 90% ialah untuk personnel & establishment cost, takkanla nak suggest potong gaji dan allowances, sewa bangunan dan cost computerisation to pun tak boleh sentuh jugak.

Sampai nak terkeluar dah bijik mata aku search ideas kat internet, tak berapa boleh pakai pun. 2 yang aku suggested kat boss dah awal2 lagi kena shot down. Mintak pendapat colleaques dan staff pun tak boleh dapat jugak.

Alamak! Alamak! Kepala nak pecah dah ni....
(Aku pulak kalau tension lagi nak makan banyak2nih, nanti tak kesampaian pulak perut 6 pack aku tuh)

1 comments:

Unknown said...

hidup ni mmg byk cabaran...i percaya u dpt settle masalah ni cuma sori, x dapek la den nak nolong....