CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, February 24, 2009

Untuk Suami Sahaja

A group of friends and I went to lunch today when someone he was complaining about his wife. Apparently, he went for futsall and later went for teh tarik with his friend and came home close to midnight last noght. His wife, pun apa lagi, “belum bukak kasut dia dah start main kompang dah, sampai aku pegi mandi, semayang, sampai nak tido pun tak abis lagi, pas tu bukan setakat malam ni punya cite je, cite tahun lepas la, zaman bercinta dulu lah pun semua keluar lah, tido pun pusing belakang lak tu. Padahal bukan dia tak tahu aku pergi futsall, pastu bukan aku suruh dia tunggu pun, ” so he said. Well, we do understand you you, bro. We stand by you!! Perempuan ngan berleter ni gitulah, tak boleh dipisahkan. From my kajian, perempuan selalunya berleter sebab
  1. Marah anak
  2. Geram ngan laki
  3. Marah anak sindir laki
  4. Tension kerja
  5. Penat
  6. “That time of the month”

Cara mengatasi masalah ni senang je
  1. Tolong bini marah anak sekali
  2. Buat tak dengar
  3. Buat tak paham
  4. Angguk-angguk geleng geleng je, tanda simpati walaupun tak paham sebab-musababnya
  5. Tolong la sikit-sikit, buang sampah ke, sidai baju ke.. (tapi sikit sikit je, takut kalau banyak nanti kita lak penat)
  6. Masuk kiri keluar kanan je. Tengok TV cam takde apa-apa.. lama-lama senyap la tu.
Tapi, tak semua pompuan camtu, my hati manis (sweetheat) tu, kalau marah tak berleter pun, tapi muncung nya, ya ALLAH, memang real life punya Daisy Duck lah, haha – cara mengatasi, buat tak nampak, pakai spek itam ke, buat-buat ngantuk ke, lagi best kalau buat lawak bodoh ngan anak-anak ). Lagipun, diorang ni bising2 tu tanda concern. Kalau dapat bini yng buat tak peduli semua benda kang lagi parah tu..

6 comments:

Anonymous said...

Yo poyo bro, gambak baby tu.. hahah, lagi satu, kalau bini bising lari la kedai mamak, balik mesti dah OK dah.. petua mesti jadik tu, hahah

Anonymous said...

Wah, petua bagus ni cam bleh pakai ni.. tapi nak tunggu bini bising bila lak tak tau, patutkah aku tak cuci bilik air yg dah 3 minggu bini aku suruh??

amiechomel said...

cheh apada... bersyukurlah dpt wife mcm kak ta yg tak suka bising2! kalau dpt bini mcm your sisters semua ni, baru tau! tapi as a wife, kalu my hubby ikut petua en dzani tu, bila dia balik, lagi teruk perang dunia ke4! hahaha! (agaknyala, sebab dia tak pernah wat gitu lagi....)

4-a&nazrah said...

aei, i tak suka bising-bising pada suami tau, i isteri solehah..hahaha
anyway, pandai-pandailah u all semua melayari bahtera rumah-tangga masing-masing (chewah!)

Anonymous said...

Dude, bape lame ko tak cuci lagi bilik air tu? Aritu aku ajak bekfast ko cakap nak cuci toilet, wah pecah lubang, bro

Anonymous said...

Ari tu mmg nak cuci toilet, tapi pastu anak aku bangun terus aku jadi termalas la plak, haha.. nanti aku cover ari lain la ngan ko.. aku belanja capati kg pandan dalam, ek?